2008-01-16

Det är mycket galor och priser så här års

REFLEKTIONER Det är mycket galor och priser så här års - och gladast för det är nog Peter Settman. Nu var det ett tag sen jag skrev. Ber om ursäkt för detta. Nog sagt.
I helgen är det GP i Budapest för damvärjan. Det är Kungsbacka Masters som samlat en bra bit över 300 deltagare. Det händer en del med andra ord. Så då är det väl också på tiden att man skriver något.
Det hände inte så mycket på idrottsgalan. Vidrigt billig och tråkig underhållning fick veteranen Johan Rheborg att framstå som genial trots ett ganska idéfattigt nummer. Sportopera var ingen hit direkt. Det roligaste ur fäktsynpunkt var att Johan Harmenberg skymtade förbi med jämna mellanrum, eftersom han satt snett bakom Anja Pärsson, som ständigt hade en kamera vinklad på sig. Jaja, nog sagt om den galan också, men man frågar sig om årets version var sponsrad av svenska skidförbundet.
Jag har för övrigt en personlig blogg. Där gnällde jag på cyklister för ett tag sedan. Jag känner att jag måste vädra mina åsikter om dessa hemska varelser på ett bredare forum.
Jag bor på Eklandagatan. En 400 meter lång backe med ganska duktig lutning. Längst ner ligger ett övergångställe med rödljus, tryckknapp, grön gubbe och hela kittet. Där brukar jag gå. Men trots att man har grönt får man ponera med en 6-7 cyklister som bara ränner förbi på en meters avstånd mitt över övergångstället. Tydligen gäller inte trafikens regler för dem. Men när man går på cykelbanan, då är det annat ljud i cylindrarna. Usch. Våga promenera!
Jag ska starta en grupp på fenomenet Facebook - alla som cyklar är Gaisare. Hoppas att det har någon slags genomslag i den här stan.
Avslutningsvis en liten känga till Härdsmältan och resten av gänget på Göteborgs Posten. De hade nominerat Emma Samuelsson till årets GP sportpris. Hon vann inte. Det gjorde Mustafa Mohammed, och inget fel i det. Dock delade man ut juniorpriset till nån handbollstjej som inte ens var nominerad till "det riktiga" priset. Hur tänkte ni där GP?

2 kommentarer:

  1. Henke

    Emma fick Årets junior redan 2006.
    Tror inte man kan få det mer än en gång

    Lasse S

    SvaraRadera
  2. Men fasen, Henke!
    BE INTE OM URSÄKT! Du har inte tid, fullständigt förstaaeligt, inget du behöver be om ursäkt för.
    Sedan att naagra tolkar din tystnad som Faen tolkar bibeln är ju faktiskt ganska underhaallande.. ;o)
    De kan ju spendera sin Anonyma Fritid med att skriva artiklar här istället, precis som MRK säger...

    SvaraRadera