2007-04-27

Vill du bli en del av bloggen?


TA VÄRVNING För att fortsätta granska fäktningen på ett objektivt sätt, hålla diskussionerna vid liv samt hålla bloggen ständigt aktuell och uppdaterad söker jag nu nya skribenter. Är du intresserad?

Vad innebär det?
Det innebär att du får en användare med befogenhet att posta inlägg här på bloggen. Du är relativt fri i arbetet, då du kan välja att skriva krönikor, ta upp frågor som berör dig, skriva rapporter från tävlingar, lägga upp bildreportage eller andra idéer.

Vad krävs?
För att hålla en så hög nivå som möjligt krävs att man behärskar det svenska språket. Alla kan stava fel ibland, något syftningsfel kan smyga sig in då och då, men på det hela taget krävs att du gillar att uttrycka dig i skrift.

Det finns inga krav på hur många poster per vecka du måste publicera. Det kan variera från en per dag till en varannan månad. Kvantitet är inte det viktigaste.

Varför?
Är det bara jag som är lat? Nej, det tycker jag inte. Med fler skribenter ökar infallsvinklarna och bloggen blir på så sätt mer objektiv. Det vore extra roligt om värjfäktare var intresserade då det skulle underlätta arbetet med att tvätta bort "florett"-stämpeln. Tanken är ju nu mera att detta skall vara en fäktblogg. Florettister och sablörer är naturligtvis även dessa varmt välkomnade att anmäla intresse. Jag tror att ju fler kockar desto sämre soppa inte kan appliceras på denna bloggs kvalitet.

4 kommentarer:

  1. Vem e snubben på bilden? :P

    SvaraRadera
  2. http://sv.wikipedia.org/wiki/August_Strindberg

    SvaraRadera
  3. Kan nämnas att August inte bara var en duktig pennfäktare, han har också fäktat en hel del. Jag har sett bilder på honom där han poserar med en florett.

    Mvh

    Lasse Peterstrand

    SvaraRadera
  4. http://www.diffencing.se/page.asp?id=237&kategori=34

    Någon att rekrytera tycker jag!

    SvaraRadera