2008-12-17

Ett sista avtryck. Vi kanske ses igen. Men inte här.

TACK Det blir lätt krystat när man ska skriva avslutningar med vackra ord. Men när man författar sista inlägget på sin lilla skapelse så vill man ändå försöka. Men jag ska försöka låta det bero. De vackra orden är trots allt bara ord, som poeten Bob Hansson uttrycker det i en av sina dikter.

Jag vill avsluta fäktbloggens första kapitel med ett stort tack till alla som läst, diskuterat, debatterat, tyckt om och tyckt illa om det som skrivits av mig själv och andra. Jag vill rikta ett stort tack till Hans Wahl, men även till de andra runt fencing.se, som de senaste åren lyft den officiella hemsidan något avsevärt vad gäller både kvantitet och kvalitet.

Jag vill önska Charlotte lycka till med hennes nya projekt, och hoppas att läsekretsen stannar kvar, trots det skrala antalet uppdateringar under de senaste månaderna. Det låter som en spännande idé. Hoppas på många bilder från världens alla hörn.

För er som läst bloggen enbart på grund av min otroliga förmåga att trolla med orden (ja, jag vet att ni är många...) så kan ni följa min personliga blogg - ointelligent.blogspot.com.

Peace out.

4 kommentarer:

  1. Henrik!
    Tack för allt jobb och en insats som alldeles säkert hjälpt svensk fäktning att utvecklas (även om den kanske retat en del och helt säkert gjort mig tokig av ilska ibland).

    Jag är säker på att Fäktbloggen fortfarande skulle behövas och väntar otåligt på att någon annan ung, arg, skarpsynt, orädd och stilistiskt begåvad person ska starta en ny fäktblogg om allt som behöver bli bättre.

    Charlotte! Det ska bli kul att se dina bilder och jag hoppas du har uthållighet att vänta in publiken.

    SvaraRadera
  2. Tack Henrik! Det har varit bra och nödvändigt.

    SvaraRadera
  3. Jadu genrich. Det har varit jävligt nice o följa din blogg här. Trevligt med många skarpa diskussioner om allt möjligt inom svensk och även internationell fäktning. Tyvärr har det ju varit lite för många idioter(anonyma sådana) som har sagt lite väl mkt ibland men overall så har det varit bra och nyttiga diskussioner. Diskussionsmässigt på forumet har ju inte fencing.se nått så långt ännu men får ju hoppas på det i framtiden. Tack för all den tid du har lagt ner här på bloggen.

    SvaraRadera
  4. The king is...well not really dead, but still - Long live the queen!
    Tack för ett fantastiskt jobb och ett lycka till åt Challe.

    SvaraRadera