2008-02-19

Rapport från Venedig

RESULTAT På grund av egen tidsbrist och fokus på skola lägger jag upp direktrapporten från Martin gav oss från Venedig. Mest för att det ska bli mer överskådligt.

mm-sr sa...
Spontana kommentarer fraan Venedig:

Torsdag kväll: Mattias ringer och säger: Mitt bagage är lost, fixa extrasaker..Hmm..Lätt..

Fredag morgon: Vaknar med milleniets snuva och halsont, vill inte sätta mig i bilen och köra 40 mil till Venedig. Mattias maaste ha sakena. Skit.

Fredag morgon lite senare: Lastbilsbrand paa motorvägen, stängd. Skit. 45 minuter paus.

Fredag förmiddag: Kö utanför Venedig. Skit. Mattias bagage fortfarande lost.

Fredag lunch: Mattias i 1a omg. mes start 13.30, jag i andra med start 15.30 = första bra saken paa hela dagen, för daa behöver vi inte 2 uppsättningar saker. Laanar extra bössa av Debic för att vara säker.

Mattias poule: Cappilure (SPA) förlust 5-1
Gridnev (RUS) förlust 5-3. Bra ben, men lite daalig träffprocent. Underläge 4-1, jobbar paa bra...
Nagaty (EGY) vinst 5-3.. Växelvis bra, men det var en kämpa-seger.. Nästan bara remiser och grisfäktning..

Kundera (CZE) vinst 5-2.. Tränat mycket mot honom saa det var en taktiskt bra genomförd match.

Macher (AUT) förlust 5-3, träningspartner, alltid jämt.. Mattias tar ledning 3-0, avbrott, handdomare, Macher sätter 5 raka...

Scholtz (GER) vinst 5-3. Bra fäktat.

Totalt: 3v / 3f -1

Min poule: Biondo (ITA): Vinst 5-4. Fäktar bra fram till ledning 4-2, daa det laaser sig. 4-4 efter 2 enkla fraan Biondo. Bra sistastöt.

Joubert (FRA): Förlust 5-1. Vann senast i Paris, men här fick han revansch. Daalig rörelse.

Stepanek (CZE): förlust 4-3 i sudden. Skiiitmatch. Jag ligger under, sätter 3-3 med 12 sek kvar. Stepanek faar prio. skit. Domar*** glömmer trycka rearm efter tiden gaar ut = inga lampor lyser. Jag pressar pressar pressar och har stöten med 23 sek kvar men inga lampor. Illa. jag vill fäkta om hela miuten men faar avslag. Stepanek sätter stöt med 11 sek kvar. Traakiga var att det var bara domaren som tyckte det var hans. Inte Stepanek, inte hans tränare, inte naagon annan. Surt. (Kontreparad ripost non valable som inte domaren saag...)

Schlosser (AUT): förlust 5-1. Schlosser var het, vann alla i poulen. Drar upp ett jäkla tempo och jag kan knappt andas. Helt kört, taktiskt 100% av Rollie. Kul för honom.

Biro (HUN): Förlust 5-2. Faen, han är inte svaar, och dessutom passar hans fäktning mig som handen i handsken. Jag vinner varenda (ja, nästan) situation, men har för maanga "vita" träffar precis utanför västen medans Biro grisar till sig sina. Surt.

Zork (GER): förlust 5-3. Daalig fäktning. Ligger under med 4-0 men hämtar till 4-3. Otroligt kass sista.

Summa: 1 v / 5f -13

Ser man tillbaka var det en ganska tung poule. Inget man vill ha i vaniga fall och definitivt inte när man är fett drogad bara för att kunna faa luft....;o)

Mattias bagage kommer!!!

Mattias vs. Daraban för att ta sig till 64:Mattias hugger en ledning till 2-0. Bra. Daraban jobbar haart, mattias hänger med bra men är lite sen (inga direkta) i riposterna tyvärr.Arbete lönar sig för Daraban, tar 7 raka till 7-2 (delvis genom attanvända icke vapenarm). Sidodomare.
Daraban gör 10-0 innan Mattias faar sin 3e. Inte bra. Bättre paa slutet -> resultat 15-8. Daalig träffprocent för Mattias (kanske skulle fortsatt köra med mina bössor??..;o)

Trevlig tävling, men daaliga förutsättningar. Tungt startfält. Kolla grabbarna som ligger utanför 64. (Glonek, Behr, Vannini, Ivanov, Sintes för att nämna naagra)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar