2007-04-17

Sverige rankad etta i damtävlingen!

JVM Idag gäller det för svenskorna i lagtävlingen. På förhand vår största guldfavorit. Sverige är rankat etta av de 26 länder som ställer upp. I första matchen, klockan 09.10 möter man segraren mellan Tjeckien och Österrike. Estland har duktiga fäktare och bör vinna mot Tjeckien, men de kommer inte upp i den bredd och kvalitet som Sverige besitter. Frågan är om något lag gör det?

Jag tror inte så blir fallet. Jag tror på en final mot Israel. Jag tror på svenskt guld. Dessutom tror jag på Blåvit seger mot Råttorna med 2-1. Kort sagt - jag tror på en bra dag. Nästa uppdatering kommer att ske vid lunchtid.

5 kommentarer:

  1. Tror Genrich har faatt det lite om bakfoten:
    SWE möter vinnaren mellan Estland och Tjeckien...
    Österrike har inget med det hela att göra, även om det nu raakar vara ett väldigt trevligt land..;o)

    SvaraRadera
  2. Och dessutom kontrar jag Genrichs tips: SWE-HUN i finalen, som SWE vinner med 45-41...

    Saa:
    GRATTIS!!!...;o)

    SvaraRadera
  3. Så här skulle det ju inte gå
    43-45 mot EST :((

    SvaraRadera
  4. Oj skrev jag Österrike. Det måste blivit en freudiansk felskrivning, eftersom jag saknar Arnold så mycket....

    Kunde ha tagit gift på att jag skrev Estland. Det var ju det jag menade i alla fall. Jaja, point taken.

    SvaraRadera
  5. Som sagt, HUN i final... Nu när de inte faar möta SWE kommer de formligen att äta upp FRA... Tippar 45-36 till HUN....

    SvaraRadera