2007-03-01

Hjälp till att öka intresset för svensk fäktning!


MEDIA På måndag medverkar Emma Samuelsson och Johanna Bergdahl i SVTs långkörare Lilla Sportspegeln. Hon skall svara på frågor i studion, som ni sedan några dagar kunat läsa på officiella. Här kan vi fäktare tillsammans göra något som Aftonbladet skulle kunna kalla en "kupp". Vi mejlar en mängd olika frågor om fäktsporten. Det visar ju SVT att intresse finns - vilket öppnar för mer tid i media.


Jag vet inte vad snittet är för antalet frågor deras studiogäst brukar få, men om 100 fäktare mejlar varsin fråga har vi ökat antalet ganska bra tror jag. Om varje fäktare som dessutom har en alternativ e-postadress skickar två frågor har vi byggt på intresset ännu mer. Man måste ju tänka till lite ibland.


Det är dock inte bara Emma som figurerar i TV. Kerstin Palm medverkar i TV4+ stora onsdagsatsning - "Koloniområdet Iris". Programmet sänds kl 20.00 på onsdagar och i nästa vecka utlovade jingeln demonstration av fäktning.


Vi vet ju även att Findus-Putte har ett förflutet i Ängby FK, trots att han mest nu ägnar sig åt att baka Pizza-bullar.

1 kommentar:

  1. "Iris"-serien går som 8 en-timmesprogram på onsdagkvällar och med repris varje söndag eftermiddag på TV4+, inalles alltså 16 timmar.
    Man har nu kommit fram till avsnitt 4 på onsdag, och då skall det handla om vad vissa kolonister gör när vi inte ägnar oss åt trädgårdsskötsel som t.ex.florettfäktning och tandborrning. Jag hade ett TV-team springande ut och in i min koloniträdgård hela sommaren som gick så jag lär nog dyka upp ett antal gånger framöver i serien.

    SvaraRadera