2010-01-21

För i helvete, du gör fel! Kom så får du godis!

0004

Rubriken har en förklaring. Precis när jag började fäkta för DIF var Béla Rerrich fortfarande aktiv som tränare. Första regeln jag lärde mig var att man inte hade mössa på sig inomhus, men å andra sidan var jag dam, så då skulle kepsen på snabbt som attan igen. Senare, när jag vid något tillfälle fick lektion av honom, blev det skrivet i rubriken återkommande, om än med lite mellanrum (vi sammanfattade det som ovan för att förklara för kompisarna). De som har träffat Béla kan nog föreställa sig hur han lät när det sades. Som tolvåring stod man mest där och var livrädd för att världen skulle gå under tills man först i efterhand förstod att man skulle få seg kola, vilket för övrigt blivit en godis som får mig att tänka på just Béla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar