2009-09-23

Spegel, spegel på väggen där


Ja, jag vet att det inte är en matchbild. Men jag gillar den ändå.
Lite extrabilder upplagda i Facebook-gruppen också.


Johan, 15 år och Rasmus, 11år (JFK)
Johan har fäktat 4,5år, Rasmus 2år.

Roligast med fäktningen: Johan - Helheten
Rasmus - Bara fäktas.
Tråkigast med fäktningen: Johan - Att förlora.
Rasmus - Att förlora en tävling.

Varför började ni med fäktning?
Johan - Jag hade en kompis som fäktade
Rasmus - Jag har alltid fäktat med pinnar och började efter att ha kollat på det under OS.






Nora, 16 år (FFF)
Har fäktat i 5 år.

Roligast med fäktning: Att det är en individuell sport.
Tråkigast med fäktning: När det blir för mycket olika åsikter mellan domare och fäktare (Nora fäktar sabel).

Varför började du med fäktning?
Jag gick med Mamma på en utställning i Livrustkammaren. Hon gick runt och pekade på bilderna och berättade att det var hennes gamla tränare. Jag visste inte att hon hade hållt på med fäktningen. Jag tyckte det lät intressant och började. Mamma var ganska pushande på att jag skulle börja.

1 kommentar: