2009-02-21

Många tävlingar, flera framgångar, och lite historiaskrivande

Emma Samuelsson upphör aldrig att förvåna mig. Idag inte bara besegrede hon den otroligt rutinerade fransyskan Laura Flessel-Colovic efter en vacker inhämtning utan hon tar sig ända till kvartsfinalen där hon slutligen får se sig besegrad av världsettan Ana Branza. Även de andra tre tjejerna gjorde fina resultat då alla fyra fick fäkta dag två, vilket tidigare aldrig har hänt för svenskarna. Det bådar gott för morgondagens lagtävling.

För våra herrar i Berlin har det också gått bra, och alla fick fäkta andra poule-omgången. I första tablån fick Atle Lindbäck, Erik Reinert, Peter Lindholm och Peter Lindqvist se sig utslagna, men övriga svenskar är vidare till dag 2. Florettresultaten verkar också bättra sig, Filip Hedenskog har än en gång tagit sig till kvartsfinalen i junior världs-cupen och två av florettkadetterna har tagit sig vidare från andra poule-omgången. Svensk fäktning går helt klart framåt. Här hemma sitter jag och ler åt andras framgångar, och tackar gudarna att vi har internet.

4 kommentarer:

  1. Ja, med tanke på min lårskada sedan två v så är jag nöjd med det då jag enbart försvarade mig på pisten, kunde endast gå sakta framåt och bakåt och sträcka emot, inga attacker, utfall eller fleche. Bara så du vet. /Magnus Vincentsson

    SvaraRadera
  2. ?? Varför ställer man överhuvudtaget upp om man inte kan röra sig?

    SvaraRadera
  3. Jag kunde röra mig fram och tillbaka. För att jag ville åka till Berlin. Sedan kändes benet lite bättre och jag tog en chansning. Men kände efer ett tag i tävlingen att det inte gick att utföra mer än marche och backa och försvara sig. Det var mycket trevligt annars och jag besökte Djurparken på söndagen vilket var jätteintressant. Vem frågar?

    SvaraRadera
  4. vågar du inte svara pucko? /MV

    SvaraRadera