2007-03-28

Bildskildring

FOTO Mitt i vårvädrets intrång på den svenska marknaden väljer bloggen att publicera lite bilder för er som tvingas sitta inne framför datorn, och hobbysurfar på skolan, jobbets eller för den delen även på egen bekostad lina. Fotografer Tomek Goral och Johan Ljungberg.


Ovan bjuds vi på JVC-fäktning från Portugal. Som ni ser är det rätt tomt på läktarna även på tävlingar av detta slag. Nedan ser vi en regelvidrig bild där både strumpor borde kavlas upp, och fäktbyxor appliceras.

Under tävlingen i Portugal passade den svenske fotografen på att ta lite bilder på sina motståndare. Är det så här man ser ut när man förlorat med 15-6? Eller skall matchen just börja?




En mycket hård kamp under träningslägret i Gbg.
Demondomaren Julia har full kontroll. Erik Wikström
hade formtoppat sig till lägrets tävling genom att inte
delta på de två första dagarna och på så sätt undvika
träningsvärk. Bilden till höger illustrerar en rekreation mellan två hårda träningspass. Oskar Weinberger kan inte förstå att han ännu en gång är på väg att få stryk i polskt kortspel.









Man on Fire sur la pist. Då kan det mesta hända.





Filip Hedenskog är en man med många talanger.
Därför är han nu officiell diskpojke för den svenska
florettverksamheten. Här är bildbeviset,
det blev skinande rent.










Som ni ser går det inte ett läger utan team-building aktiviteter. I det här fallet tävlas det i golvsopning, och Henrik Ljungberg passerar mållinjen en dryg meter före en slutkörd Erik Pleijel.

















20 kommentarer:

  1. haha, klockrent!

    SvaraRadera
  2. föresten funkar inte man on fire så bra längre, lite för mkt vita fläckar på den västen, så tyvärr kommer den nog att få inta plats som andra träningsväst inom en snar framtid.

    SvaraRadera
  3. Har annars för mig att jag vann det partiet;)

    SvaraRadera
  4. Förresten finns det bara en demondomare.. Fraaga Djinn Geunerts... Muahahaha!..;o)

    SvaraRadera
  5. haha hon vill ju ha mig, d vet både du o ja martin;)

    SvaraRadera
  6. Ehhh... Ok...;o)

    SvaraRadera
  7. du såg ju blickarna ja fick på JEM! =)

    SvaraRadera
  8. Men det var ju jag som hade korven!! ;o)

    SvaraRadera
  9. haha, den verkade ju sjukt äcklig ändå:) kommer du till SM?

    SvaraRadera
  10. Skiter björnen i skogen? Har Paaven lustig mössa? Sover Dolly Parton paa rygg?

    SvaraRadera
  11. är pleijel snyggast i fäktsverige? verkar som att du kommer till SM:)

    SvaraRadera
  12. Hehe... Jo, ska visa mitt vackra anlete än en gaang i Fyrishovshallen...;o)

    SvaraRadera
  13. När skönheten själv tvingas lämna landet och missar SM dansar alltså gnomerna (svenska såväl som österreichishes)polska på pisten. MEN jag kommer tillbaka - och startar helt traditionsenligt säsongen 50 jävla poäng bakom alla andra. Fan, jag börjar ogilla den där regeln skarpt alltså.

    SvaraRadera
  14. var herr roth riktigt nykter när han skrev detta? med tanke på klockslaget vill jag tvivla:) varför missar du?

    SvaraRadera
  15. Jag är på en tremåndanaders happy hour i USA!!
    Skämt och sido, jag åker till Texas om två veckor och kommer inte hem igen förrän i början av augusti. Det är en kombination av studier och annat jobb det handlar om. Men jag har lagt upp ett träningsprogram redan och har en del känningar däröver så att jag kan få lite sparring. Sedan tänkte jag ju åka till VC:n i Montreal och den i Venezuela också. Men inget SM alltså, utan istället dessa 50 uteblivna poäng. Men jag kanske hinner jobba på solbrännan lite grann så att jag kan komma hem och errövra 'Herr Florett-titeln' i augusti, för han tjommen nere i Austerlitz sitter väl bara och glåmar framför en dataskärm, käkar kjiorv och blir tjock.
    Och du Erik....nej jag var fan inte det minsta
    (o)nykter när jag skrev mitt förra inlägg, jag satt faktiskt på jobbet. När jag är full stavar jag konstigt, och som du själv ser hade det lika gärna kunnat vara Horrrrrace Engdahl som skivit det där.
    Dessutom vill jag vidhålla att det är sant.
    Lycka till på SM då, gnom-on-fire. (Och här hade jag ju kunnat göra en sådan där vidrig liten smiley eller vad de kallas, men eftersom jag anser att det borde vara bötesbelopp/spöstraff på att missbruka semikolon - svenska språkets vackraste tecken - så låter jag bli!!)
    Och därmed Basta!
    /m.

    SvaraRadera
  16. haha... Alltid en av dagens höjdpunkter att läsa Herr Cromwells höghumanistiska och kulturella inlägg...;o)

    Fast jag skiter i hans sista del om semikolon...;o)

    SvaraRadera
  17. hahah martin och hans jävla smileys, alltid dessa näsor! ;)

    SvaraRadera
  18. Jag, likt min far med flera, har ju det som brukar kallas "Den Skaanska Aristokratnäsan"...

    Saa det är klart som faen den skall vara med när den kan...;o)

    SvaraRadera
  19. Ja, vad kan man säga? Detta förfall, denna språkliga degeneration. En kränkning av allt heligt!!
    - Och missta er icke - det kommer att gå ut över era prestationer på pisten. En kulturell förslappning och ett uppmuntrande av tramisghet i allmänhet kommer ofelbart att leda till sämre disciplin generellt och därmed också drabba t.ex. träningsintensiten. Ack, det är synd om människorna.
    Och Martin, även om jag råkar gilla nyansrika omskrivningar vill jag nog peka på det praktiska i att kalla saker vid dess rätta namn; det heter 'potatisnäsa' och ingenting annat.
    Synd att Andy inte vann mot den där koreanen förresten.
    Hörs. /Cromwell.

    SvaraRadera
  20. Laater nästan som en av Herr Svanbergs Krönikor, när han försöker finna orsaker som ingen annan tänkt paa...;o)

    Men jag tror att Shakespear vrider sig i graven när du citerar honom i detta sammanhang... hehe...

    Potatisnäsa?!... Pfffftt...
    ;o)

    SvaraRadera