2009-09-12

Från Fillol

Jag hittade på en annan blogg ett inlägg jag skrev efter sommaren 2008:

Den 3 juli satt flera fäktare hemma vid TV:n och höll tummarna för Emma Samuelsson. Dagen efter ler vi från öra till öra när vi ser hennes namn stå i tidningen, och vi kan inte annat än tacka och ta emot när vi läser listan med internet-artiklar och videos på fencing.se.

Men när stormen har lagt sig så är det några fäktare som på Fäktbloggen drar igång en debatt om hur vi ska göra för att underlätta det för journalisterna när de för en gångs skull vill använda lite av sitt media-utrymme för sporten fäktning - alla vet ju hur bra reklam det är. För en gång skull så är debattörerna (så gott som alla är män) enade om hur man ska göra och deras förslag är att man ska lägga upp kort men innehållsrik fakta om våra bästa fäktare på SvFF's hemsida. Vidare bör det även finnas ett par bilder som medierna ska kunna använda, både i hög och låg upplösning. Personligen tycker jag att idén verkar god och hoppas att det händer
något inom en snar framtid.

Medierna idag har stor makt, och att underlätta för dem är aldrig fel - speciellt inte om man vill göra lite reklam för sig.

Inlägget från denna blogg jag refererar till hittar du här. Även detta inlägg behandlar ämnet.

Är detta möjligen en diskussion som bör tas upp igen?

1 kommentar:

  1. Jag tycker nästan det. Det skulle inte vara särskilt krångligt eller komplicerat. Det är ju ett bra sätt att underlätta för media att göra något om det.

    SvaraRadera